logo
Sedinta de terapie

În cadrul centrului nostru puteţi beneficia de:

  • 🗣️ Şedinţe săptămânale de terapie auditiv-verbală, cu participarea activă a părintelui
  • 💻Ședințe online de terapie auditiv-verbală pentru familiile care nu se pot deplasa la locația noastră
  • 🧩Planuri de lucru cu obiective şi activităţi destinate ariilor de dezoltare (audiţie, limbaj receptiv şi expresiv, cogniţie, vorbire şi comunicare)
  • ✏️Consiliere parentală în ceea ce priveşte adaptarea stilului de viaţă la nevoile unui copil hipoacuzic
  • 📚Evaluare psihologică în vederea încadrării în grad de handicap a copiilor hipoacuzici
  • 🧑‍🤝‍🧑Activităţi de socializare pentru copiii hipoacuzici şi familiile acestora

Procesul de învăţare a limbajului verbal este universal, iar copiii învaţă să vorbească uşor şi natural, prin intermediul interacţiunilor. Esenţial în achiziţionarea limbajului este modul în care adulţii se adresează bebeluşilor şi copiilor, folosind vocabular de bază, structură simplă a propoziţiilor, intonaţii şi sunete melodioase, precum şi multe repetiţii. Încărcătura afectivă a relaţiei dintre copil şi părinţii sau îngrijitorii săi reprezintă o punte esenţială între lumea interioară şi cea exterioară, care îi este prezentată copilului. Copilul începe treptat să imite gesturi, sunete şi ulterior cuvinte, să le descifreze sensul şi să facă asocieri din ce în mai complexe.

Însă ce se întâmplă atunci când un copil care nu a avut acces la lumea sunetelor în prima etapă a vieţii sale începe să audă? 🎵

Indiferent de vârsta la care încep să audă, copiii hipoacuzici cu nevoie de sprijin suplimentar pentru a învăţa să asculte ceea ce aud, să înţeleagă şi apoi să vorbească. Procesul de adaptare are loc treptat, cu localizarea sursei sunetelor, asocierea onomatopeelor cu obiectele corespunzătoare, învăţarea cuvintelor simple, dobândirea capacităţii de a alătura cuvinte şi de a forma propoziţii. Parcurgerea acestui proces depinde de vârsta cronologică a copilului, de vârsta sa auditivă şi decalajul dintre acestea, precum şi de nivelul de dezvoltare cognitivă şi emoţională. Pentru facilitarea achiziţionării limbajului, se aplică strategii de ascultare care au rolul de a motiva copilul să se concentreze pe auz, noul său simţ de percepţie.

Vă aşteptăm să descoperim împreună care sunt paşii necesari reabilitării copilului dvs. şi să formăm o echipă în cadrul căreia familia va beneficia de consiliere profesională, iar copilul se va dezvolta într-un mediu călduros şi relaxat, prin activităţi de joacă, stimulare cognitivă, jocuri de rol şi lecturi captivante. 👂

Ce este diferit în abordarea noastră? 🤔

🚀 Părintele participă activ, fiind prezent în cabinet, la fiecare ședință 🧸

🚀 Întrucât încurajăm în primul rând dezvoltarea abilităților părinților, terapia poate avea loc și online, în special dacă nu vă puteți deplasa la cabinetul nostru 🦖

🚀 Vă invităm într-o comunitate, la care fiecare contribuie cu propria lui poveste unică

🚀 Misiune și Viziune

Misiune

Asociația Koala Reabilitare Auditiv-Verbală aduce în Romania un program nou de intervenție timpurie pentru copiii cu pierdere de auz. Misiunea noastra este de a îndruma și ghida familiile pentru a-și învăța copiii să asculte și să vorbească.

Misiunea noastră urmează patru principii de bază:

🌟 Depistarea pierderii de auz și începerea reabilitarii cât mai devreme posibil.

🌟 Copiii mici hipoacuzici ce vor învata să asculte și să vorbească vor avea oportunitatea de a deveni membri activi ai societății.

🌟 Un parteneriat eficace între părinți și terapeut este cea mai bună cale prin care un copil cu pierdere de auz poate învața să asculte și să vorbească.

🌟 In achiziționarea limbajului verbal, vom urma etapele dezvoltării normale, folosind planuri de lucru individuale pentru fiecare copil și familia sa.

Asociația Koala Reabilitare Auditiv-Verbală își propune:

🌟 Să atragă atenția asupra existenței problemei pierderii de auz, a importanței depistării și interventiei timpurii.

🌟 Să ghideze, să educe și să susțină familiile copiilor cu pierdere de auz pentru ca aceștia să învețesă asculte și să vorbească.

🌟 Să ofere un program ce urmarește dezvoltarea tipică a unui copil fără pierdere de auz.

🌟 Să ofere parințiilor copiilor cu pierdere de auz oportunitatea de a se întalni pentru a împărtăși din informații și experiențe personale.

🌟 Să devină centru de referință pentru familiile copiilor cu probleme de auz din România.

Viziune

Copiii cu pierdere de auz pot învăța să asculte și să vorbească cu sprijinul familiei. Pentru a putea veni în întâmpinarea nevoilor copiilor, familiile au nevoie de informații specializate și adaptate dinamicii individuale a familiei.

Echipa noastră

Team

Alice Popa, psiholog clinician, președinte Asociația Koala Reabilitare Auditiv-Verbală

Am pătruns în lumea copiilor hipoacuzici în anul 2009, odată cu diagnosticarea fetiței mele, Luana. Luana a fost implantată cu implant cochlear la vârsta de 1 an si 11 luni, moment în care familia noastră a început un drum plin de provocări, schimbări și satisfacții, acela al reabilitării Luanei. Luana este acum o adolescentă veselă și creativă, care iubește lectura, jocurile și compania celorlalți și care urmează cursurile Colegiului National Matei Basarab.

În 2015 am înființat Asociația Koala dedicată copiilor hipoacuzici și familiilor acestora, alături de mentorul meu specializat în reabilitarea copiilor cu implant cochlear, Viktorija McDonell. În toți acești ani, am însoțit zeci de familii în călătoria lor, de la aflarea diagnosticului de hipoacuzie, la protezare și/sau implantare, până la integrarea copilului în colectivitate. Am reusit să creăm o comunitate, prin cursuri dedicate părinților, întâlniri de socializare și informare, tabere și evenimente penntru copii, menite să ofere sprijin și un sentiment de apartenență.

Prin intermediul experienței mele personale, în calitate de mamă a unui copil hipoacuzic, dar și al celei profesionale, ca psiholog clinician specializat în terapia auditiv-verbală a copiilor hipoacuzici, pot oferi ședințe de consiliere a familiei cu informații actuale referitoare atât la tehnologia necesară în funcție de gradul de hipoacuzie al copilului, cât și la adaptarea stilului de viață al familiei, astfel încât copilul să beneficieze de cele mai bune oportunități de învățare și dezvoltare în cadrul familiei și comunității din care face parte. Ședințele de terapie pot avea loc atât la sediul asociației noastre, cât și online, o dată pe săptămână, cu participarea activă a aparținătorilor. În cadrul acestor ședințe, copilul se dezvoltă prin joc și activități de stimulare auditivă și cognitivă, iar părinții deprind strategii de ascultare și de stimulare auditiv-verbală adecvate nivelului de dezvoltare biologică și auditivă a copilului.

Scopul nostru este acela de a ne asigura că părintele este echipat cu cunoștințele necesare pentru a continua procesul de reabilitare acasă, în mod natural, prin activitățile cotidiene ale familiei. Implicarea părinților este cheia reușitei procesului de reabilitare, iar eu sunt pe deplin dedicată acestui proces, în care colaborarea dintre terapeut și părinte este esențială.

Andra Hazaparu, psiholog clinician, psihoterapeut în formare

Mă numesc Andra-Ioana Hazaparu şi sunt psiholog clinician specializat în terapia auditiv-verbală a copiilor hipoacuzici. Ceea ce m-a motivat în lucrul cu copiii cu deficiente de auz este potenţialul lor enorm de a trăi o viaţă plină de satisfacţii, în ciuda dizabilităţii lor. Privesc fiecare interacţiune cu un copil ca pe o oportunitate de a-i cunoaşte lumea interioară, pe care copilul ne-o dezvăluie treptat, prin bucuriile, întristările, curiozităţile, obiceiurile şi preferinţele sale de comunicare şi joc. Consider că este un privilegiu şi o mare responsabilitate să am şansa de a însoţi familiile în această minunată călătorie, la finalul căreia copillul dispune de mijloacele necesare pentru a se simţi pregătit să navigheze independent în lumea sunetelor şi să îşi folosească abilităţile de comunicare fără obstacole. Pentru mine, lucrul cu copilul hipoacuzic presupune îmbinarea cunoştinţelor din sfera psihologiei copilului cu tehnici ludice şi stimulante, astfel încât copilul să poată cunoaşte lumea în modul cel mai natural lui, prin joc şi dezvoltarea imaginaţiei, într-o interacţiune caldă şi răbdatoare. Reabilitarea auditiv-verbală implică parcurgerea etapelor de dezvoltare a copilului cu paşi mici, adaptaţi ritmului fiecărui copil.

Pe parcursul anilor şi în urma interacţiunii cu copii hipoacuzici de diferite vârste, am conştientizat importanţa intervenţiei terapeutice timpurii şi impactul pozitiv pe care aplicarea consecventă a strategiilor de ascultare îl are asupra dezvoltării globale a copilului. Acesta este unul dintre motivele pentru care părintele este permanent prezent în cabinetul de terapie, participând activ şi observând copilul în activităţile desfăşurate. Astfel, părinţii se simt motivaţi şi pregătiţi să continue procesul de reabilitare în afara cabinetului şi să transforme o rutină banală într-o activitate de învăţare prin adaptarea eficientă la nevoile şi interesele copilului.